Koleje Mazowieckie przekazały Stacji Muzeum kabinę maszynisty z pojazdu EN57-935. To skład, który często widywany był w Ostrołęce. Jego służba na torach przeszła do historii, lecz dla kabiny będzie jeszcze drugie życie.
Pojazd z historią skończył służbę. Ostrołęczanie znają go doskonale
Kabina maszynisty z elektrycznego zespołu trakcyjnego serii EN57 o nr 935 została odcięta od pozostałej części pojazdu na początku sierpnia tego roku. Następnie pracownicy Sekcji w Tłuszczu zaczęli przygotowywać kabinę do transportu. Przeprowadzili prace polegające na zabudowie ściany tylnej w miejscu odcięcia oraz zabudowie konstrukcji wsporczej umożliwiającej stabilne posadowienie kabiny na terenie muzeum. Odnowiono także malaturę zewnętrzną kabiny i uzupełniono naklejki zewnętrzne i laminaty wewnątrz kabiny. Sam pojazd został wyprodukowany w 1973 r. w Państwowej Fabryce Wagonów we Wrocławiu, a od roku 2005 r. jeździł w barwach Kolei Mazowieckich. Został wyłączony z eksploatacji we wrześniu 2023 r.
Często jeździł z Tłuszcza do Ostrołęki, gdzie był fotografowany przez miłośników kolei.
Będzie symulator!
Odcięta kabina maszynisty, którą otrzymała Stacja Muzeum zostanie zaadaptowana na symulator jednostki EN57, dzięki czemu odwiedzający będą mieć możliwość poczuć się jak prawdziwy maszynista. Jego zakup będzie możliwy dzięki dofinansowaniu ze środków PKP S.A. Symulator ten będzie drugim po Symulatorze Lokomotywy Elektrycznej EU07, z którego będzie można skorzystać zwiedzając Stację Muzeum.