Propozycja radnego Jerzego Grabowskiego, by dworzec autobusowy przenieść na osiedle Stacja nie spotkała się z pozytywnym odbiorem władz miasta. "Rozwiązanie niemożliwe i ekonomicznie nieuzasadnione" - odpowiada prezydent Łukasz Kulik.
Radny Jerzy Grabowski z klubu radnych Prawa i Sprawiedliwości zaproponował, by dworzec autobusowy w Ostrołęce usytuowany był na osiedlu Stacja. Jego zdaniem, po utworzeniu nowoczesnego Multicentrum, rejon dworca kolejowego będzie stanowił wizytówkę miasta i jest to dobre miejsce, by był tam także początkowy przystanek kursów autobusowych. Pomysł wywołał ożywioną dyskusję.
Ale taka koncepcja nie wchodzi w grę, o czym radny dowiedział się już z odpowiedzi na interpelację.
- Obecnie nie ma możliwości realizacji zaproponowanej przez Pana koncepcji połączenia dworca kolejowego i autobusowego we wskazanej lokalizacji - odpisał radnemu prezydent Łukasz Kulik.
Prezydent wskazał, że "proponowany dworzec autobusowy na osiedlu Stacja przy dworcu kolejowym PKP zlokalizowany byłby w znacznej odległości od centrum miasta (ponad 3 km)".
Dworzec autobusowy w dużej mierze obsługuje dzieci i młodzież dojeżdżające do szkół, których największe skupisko znajduje się w niedalekiej odległości od obecnego dworca. W okolicach dworca PKS znajduje się również większość obiektów użyteczności publicznej tj. budynki administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, poczty itp., do których w obecnym usytuowaniu dworca, dojeżdżający do miasta okoliczni mieszkańcy, maja dogodny dostęp.
- Ponadto proponowane rozwiązanie wiązałoby się z koniecznością reorganizacji obecnej siatki połączeń autobusowych. Oprócz istniejących linii zapewniających dojazd na trasie Dw. PKS — Dw. PKP (5, 7, 8, 24) konieczne byłoby uruchomienie ok. 60 kursów dziennie (lub nawet więcej) wykonywanych na I i II zmianie, a co za tym idzie konieczność utworzenia dodatkowych linii kursujących na tej trasie. Wobec takiej sytuacji, fakt zapewnienia dojazdu do dworca autobusowego spowodowałby wzrost kosztów funkcjonowania komunikacji miejskiej o ok. 1,5 mln zł i konieczność ich pokrycia przez Miasto w formie rekompensaty - stwierdził prezydent Ostrołęki.
Kulik zwrócił uwagę jeszcze na jeden aspekt.
- Jednocześnie przy założeniu rewitalizacji kolejnych linii kolejowych, założyć należy, że wzrosną potrzeby na przewozy autobusowe dalekobieżne i komunikację miejską. Plac Dworcowy i obecna poczekalnia dworca kolejowego mogłaby się okazać niewystarczająca do obsługi dużej ilości autobusów jak również pasażerów - dodał.
"W związku z powyższym uważam, że proponowane przez Pana rozwiązanie jest niemożliwe i ekonomicznie nieuzasadnione" - zakończył prezydent.