Linia kolejowa z Ostrołęki do Tłuszcza ma być w przyszłości w całości dwutorowa - informują PKP Polskie Linie Kolejowe w odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej. W piśmie, które udostępniane jest w mediach społecznościowych, pojawia się również kwestia budowy jednotorowej linii do centrum Ostrołęki.
Jeden z internautów upublicznił w mediach społecznościowych treść pisma, jakie stanowi odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej dotyczącej modernizacji linii kolejowej nr 29 z Tłuszcza do Ostrołęki.
Z dokumentu dowiadujemy się, że studium wykonalności dla zadania "Modernizacja linii kolejowej nr 29 na odcinku Tłuszcz-Ostrołęka" jest w trakcie realizacji. Obecnie analizowane są warianty inwestycyjne, które zakładają podniesienie maksymalnej prędkości kursowania pociągów pasażerskich do 160 km/h lub 200 km/h.
Jak wskazano, modernizacja linii kolejowej nr 29 będzie wiązała się z występowaniem utrudnień, ale "celem ich minimalizacji preferowaną metodą realizacji projektu będzie dobudowa nowego toru przy zachowaniu w jak największym stopniu ruchu pociągów po istniejącym torze, a następnie modernizacja istniejącego toru przy kursowaniu pociągów po nowym torze".
Linia nr 29 po modernizacji ma być całkowicie dwutorowa, także na odcinku przeprawy przez rzekę Bug w Wyszkowie.
Obecne analizy określają również konieczność budowy czterech nowych przystanków osobowych. W jednym z trzech analizowanych wariantów uwzględniono również budowę jednotorowej linii do centrum Ostrołęki.