eOstroleka.pl
Powiat ostrołecki,

Droga do rozwoju: rusza budowa strategicznej trasy w powiecie ostrołęckim [ZDJĘCIA]

REKLAMA
fot. eOstroleka.plfot. eOstroleka.pl
REKLAMA

We wtorek, 18 lutego w Starostwie Powiatowym w Ostrołęce oficjalnie rozpoczęto realizację jednej z najważniejszych inwestycji drogowych w regionie. Podpisano umowę na budowę 4,8-kilometrowego odcinka drogi powiatowej nr 2559W na trasie Zamość-Gostery, która częściowo będzie stanowić obwodnicę miejscowości Troszyn.

Wsparcie unijne i partnerstwo samorządowe

Projekt realizowany jest dzięki współpracy samorządu powiatu ostrołęckiego oraz gminy Troszyn, a jego finansowanie w 80% pochodzi ze środków Funduszy Europejskich dla Mazowsza 2021-2027. Całkowity koszt inwestycji wynosi 27 295 982,45 złotych.

Podpisanie umowy z konsorcjum firm Domost i Raitil, które będzie odpowiedzialne za realizację zadania, stanowi kluczowy krok w stronę poprawy infrastruktury drogowej regionu. Pod dokumentem swoje podpisy złożyli starosta ostrołęcki Piotr Liżewski, wicestarosta Artur Kozłowski oraz przedstawiciele wykonawcy, w tym Łukasz Siwek, prezes zarządu firmy Domost, lidera konsorcjum.

Szczegóły inwestycji

W ramach inwestycji powstanie nowy odcinek drogi o długości 4,8 km, z czego 1,5 km stanowić będzie obwodnicę Troszyna. Dodatkowo planowana jest gruntowna przebudowa 3,3 km istniejącej trasy prowadzącej do miejscowości Gostery, łączącej się z węzłem trasy S8 relacji Warszawa-Białystok.

Nowa infrastruktura będzie dostosowana do zwiększonego ruchu drogowego i trudnych warunków atmosferycznych, co poprawi komfort oraz bezpieczeństwo kierowców i mieszkańców regionu. W ramach inwestycji powstaną również chodniki, ścieżki rowerowe oraz inne elementy infrastruktury drogowej.

Harmonogram i oczekiwane efekty

Zgodnie z harmonogramem prace mają zostać zakończone w ciągu 22 miesięcy, co oznacza, że inwestycja powinna być gotowa do 18 grudnia 2026 roku. Wykonawca zadeklarował jednak, że przy pełnym zaangażowaniu możliwe jest skrócenie tego terminu nawet o kilka miesięcy.

Główne cele inwestycji

Projekt ma na celu poprawę dostępności transportowej powiatu ostrołęckiego poprzez rozbudowę drogi nr 2559W oraz jej integrację z siecią TEN-T. Realizacja tej inwestycji przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, zrównoważonej mobilności oraz rozwoju społeczno-gospodarczego regionu. Droga stanowić będzie także impuls dla inwestorów i przedsiębiorców, co wpłynie na rozwój gospodarczy gminy i powiatu.

"Dziś jest ważny dzień dla powiatu ostrołęckiego, ale szczególnie dla gminy Troszyn. Ta inwestycja to nie tylko poprawa komunikacji, ale również szansa na rozwój gospodarczy regionu. Nowa droga ułatwi dostęp do inwestycji i miejsc pracy, co pozytywnie wpłynie na lokalną społeczność" – podkreślił Piotr Liżewski, starosta ostrołęcki.

Dzięki tej inwestycji mieszkańcy oraz podróżujący przez powiat ostrołęcki będą mogli cieszyć się nowoczesną i bezpieczną infrastrukturą drogową, która wpłynie na rozwój regionu na długie lata.

Źródło:
Źródło
REKLAMA

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~🚗, 13:16 18-02-2025,   63%
Strategiczny odcinek?  WTF!
Dla kogo strategiczny??? Dla tych co maja na tym przytulić chyba parę moniaków!
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Taka prawda, 17:58 18-02-2025,   72%
@~🚗 Mogli by udawać, że coś robią ja było za czasów PIS. Budują wszystko to co było niezrobione za poprzedników.
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~fakty na dzis, 18:58 18-02-2025,   73%
@~🚗 typowy propagandowy bełkot w tym artykule , jak to zwykle przy ,,darowanych''  czyli pieniędzy z naszych podatków. Ani ta droga strategiczna , ani nie jest to żaden ,,skrót''  do S61 , typowa droga dla lokalnych mieszkańców. Z ostrołęki pojedziesz tamtędy do Szumowa i dalej do Czyżewa , Ciechanowca , Bielska Podlaskiego . Natomiast do łomży , białegostoku  czy ostrowii są dużo krótsze i lepsze drogi  
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Dzd, 14:05 18-02-2025,   64%
Tak strategiczna że nie pokazali jej nawet na mapie  
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~~, 16:11 18-02-2025,   67%
@~Dzd .
Ani mapy, ani żadnych konkretnych parametrów... Dla kogo ten tekst? Dla dzieci czy debili?
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Adam, 14:42 18-02-2025,   70%
A co pociągami z Ostrołęki do Chorzel?Kiedy wreszcie doczekamy się więcej kursów pociągów z Ostrołęki do Chorzel i do Szczytna?Bo jest zapotrzebowanie młodzieży, ludzi pracujących oraz seniorów  na podróż pociągami  .
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~tępiciel lemingów, 15:50 18-02-2025,   75%
@~Adam Do marszałka z PSL z tym pytaniem.
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~~, 16:12 18-02-2025,   27%
@~Adam Tak! Czy oni nie widzą, że te pociągi pękają w szwach?
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~tępiciel lemingów, 17:59 18-02-2025,   5%
@~~ ha ha ha, we łbie Ci pęka.  
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Ok, 15:34 18-02-2025,   64%
Strategiczny odcinek🤣. Koń by się uśmiał  
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Dip, 16:01 18-02-2025,   66%
A w jakim będzie standardzie  2+1, 2+2?
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~~, 16:16 18-02-2025,   61%
@~Dip 2x3 +2
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~~, 16:17 18-02-2025,   65%
@~Dip ...i dodatkowy pas dla traktorów i rozrzutników gnoju.
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~@@@, 16:11 18-02-2025,   42%
Malkontenci w komentarzach, powiat się rozwija! Oby tak dalej!
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~~, 16:20 18-02-2025,   65%
@~@@@ Powiedz szczerze, jaką korzyść dla Ostrołęki stanowi ten strategiczny odcinek?
Czy ktokolwiek z Ostrołęki pojedzie tamtędy do Warszawy?
A może do Łomży? Po co, kiedy przez Miastkowo ma bliżej.
Skorzysta jedynie Troszyn i okolica.
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~tępiciel lemingów, 16:44 18-02-2025,   36%
@~~ Czy przeczytałeś malkontencie dokładnie informację? Gdzie tu ktoś mówi, że to odcinek strategiczny dla Ostrołęki?  
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~@@@, 17:34 18-02-2025,   75%
@~~ A to Ostrołęka ma korzystać z inwestycji powiatowych czy mieszkańcy powiatu? Mylisz pojecia i nie wiesz o czym piszesz
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~trek, 16:32 18-02-2025,   63%
Strategiczny to byłby odcinek Kadzidło - Myszyniec a tu to chyba strategia dla rozwożenia gnoju  
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~tępiciel lemingów, 16:46 18-02-2025,   45%
@~trek Przecież to nie droga powiatowa.  
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~____, 18:02 18-02-2025,   16%
@~tępiciel lemingów Dlatego PIS 8 lat nic nie dofinansowywał? Tumanie rumiany?  
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~tępiciel lemingów, 18:17 18-02-2025,   67%
@~____ Partie Ci się pomyliły. PO i PSL przez 8 lat nic nie dofinansowały.  
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~XD, 18:44 18-02-2025,   38%
@~tępiciel lemingów Gdyby dofinansowywał to nie trzebaby było tego robić teraz. PIS dofinansowywał tylko wille dla swoich i podróże za setki tysięcy złotych ich kandydata.  
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Troszyniak, 19:21 18-02-2025,   48%
Bardzo dobra inwestycja dla wschodniej części Powiatu ostrołęckiego. Gratulacje i podziękowania dla całego samorządu powiatu. Będziemy mieli mniej samochodów przejeżdżających przez Troszyn i krócej do drogi ekspresowej - Warszawa - Łomża - Białystok.
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~pytam, 22:16 18-02-2025,   75%
@~Troszyniak jaki głupi ma jechac do drogi ekspreowej? przecież w obie strony jest zmiana kierunku o 90 stopni i nadkładanie drogi o 15-20 km . jak chce jechac do łomzy to przez miastkowo , do ostrowii przez czerwin
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Andrzej, 21:06 18-02-2025,   71%
Zamiast kończyć  drogę  od ronda w Łęgu do Antoń to oni zaczynają koło Troszyna. Jedna nie skończona  druga zaczynana oto Polska.
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Anka, 07:57 19-02-2025,   100%
Rondo w Kadzidle na skrzyżowaniu ulic Trasy Mazurskiej i Piłsudskiego oraz droga,  od tego skrzyżowania, do Myszyńca. To jest inwestycja, o której mówi się od 30 lat, a nic nie robi. Na tym skrzyżowaniu jest horror, tiry  wykręcają po chodnikach a pieszy musi uciekać do rowu. Niezbędna jest sygnalizacja świetlna lub rondo, tu się żyć nie da, problem z przeprawieniem się przez to skrzyżowanie dla aut  i pieszych.
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Kalendarz imprez
luty 2025
PnWtŚrCzPtSoNd
 27  28  29  30  31 dk1 dk2
dk3 dk4 dk5 dk6 dk7 dk8 dk9
dk10 dk11 dk12 dk13 dk14 dk15 dk16
dk17 dk18 dk19 dk20 dk21 dk22 dk23
dk24 dk25 dk26 dk27 dk28  1  2
×