We wtorek, 18 lutego w Starostwie Powiatowym w Ostrołęce oficjalnie rozpoczęto realizację jednej z najważniejszych inwestycji drogowych w regionie. Podpisano umowę na budowę 4,8-kilometrowego odcinka drogi powiatowej nr 2559W na trasie Zamość-Gostery, która częściowo będzie stanowić obwodnicę miejscowości Troszyn.
Wsparcie unijne i partnerstwo samorządowe
Projekt realizowany jest dzięki współpracy samorządu powiatu ostrołęckiego oraz gminy Troszyn, a jego finansowanie w 80% pochodzi ze środków Funduszy Europejskich dla Mazowsza 2021-2027. Całkowity koszt inwestycji wynosi 27 295 982,45 złotych.
Podpisanie umowy z konsorcjum firm Domost i Raitil, które będzie odpowiedzialne za realizację zadania, stanowi kluczowy krok w stronę poprawy infrastruktury drogowej regionu. Pod dokumentem swoje podpisy złożyli starosta ostrołęcki Piotr Liżewski, wicestarosta Artur Kozłowski oraz przedstawiciele wykonawcy, w tym Łukasz Siwek, prezes zarządu firmy Domost, lidera konsorcjum.
Szczegóły inwestycji
W ramach inwestycji powstanie nowy odcinek drogi o długości 4,8 km, z czego 1,5 km stanowić będzie obwodnicę Troszyna. Dodatkowo planowana jest gruntowna przebudowa 3,3 km istniejącej trasy prowadzącej do miejscowości Gostery, łączącej się z węzłem trasy S8 relacji Warszawa-Białystok.
Nowa infrastruktura będzie dostosowana do zwiększonego ruchu drogowego i trudnych warunków atmosferycznych, co poprawi komfort oraz bezpieczeństwo kierowców i mieszkańców regionu. W ramach inwestycji powstaną również chodniki, ścieżki rowerowe oraz inne elementy infrastruktury drogowej.
Harmonogram i oczekiwane efekty
Zgodnie z harmonogramem prace mają zostać zakończone w ciągu 22 miesięcy, co oznacza, że inwestycja powinna być gotowa do 18 grudnia 2026 roku. Wykonawca zadeklarował jednak, że przy pełnym zaangażowaniu możliwe jest skrócenie tego terminu nawet o kilka miesięcy.
Główne cele inwestycji
Projekt ma na celu poprawę dostępności transportowej powiatu ostrołęckiego poprzez rozbudowę drogi nr 2559W oraz jej integrację z siecią TEN-T. Realizacja tej inwestycji przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, zrównoważonej mobilności oraz rozwoju społeczno-gospodarczego regionu. Droga stanowić będzie także impuls dla inwestorów i przedsiębiorców, co wpłynie na rozwój gospodarczy gminy i powiatu.
"Dziś jest ważny dzień dla powiatu ostrołęckiego, ale szczególnie dla gminy Troszyn. Ta inwestycja to nie tylko poprawa komunikacji, ale również szansa na rozwój gospodarczy regionu. Nowa droga ułatwi dostęp do inwestycji i miejsc pracy, co pozytywnie wpłynie na lokalną społeczność" – podkreślił Piotr Liżewski, starosta ostrołęcki.
Dzięki tej inwestycji mieszkańcy oraz podróżujący przez powiat ostrołęcki będą mogli cieszyć się nowoczesną i bezpieczną infrastrukturą drogową, która wpłynie na rozwój regionu na długie lata.
Wasze opinie
STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~🚗, 13:16 18-02-2025, 63%
Strategiczny odcinek? WTF!
Dla kogo strategiczny??? Dla tych co maja na tym przytulić chyba parę moniaków!
~Taka prawda, 17:58 18-02-2025, 72%
@~🚗
Mogli by udawać, że coś robią ja było za czasów PIS. Budują wszystko to co było niezrobione za poprzedników.
~fakty na dzis, 18:58 18-02-2025, 73%
@~🚗
typowy propagandowy bełkot w tym artykule , jak to zwykle przy ,,darowanych'' czyli pieniędzy z naszych podatków. Ani ta droga strategiczna , ani nie jest to żaden ,,skrót'' do S61 , typowa droga dla lokalnych mieszkańców. Z ostrołęki pojedziesz tamtędy do Szumowa i dalej do Czyżewa , Ciechanowca , Bielska Podlaskiego . Natomiast do łomży , białegostoku czy ostrowii są dużo krótsze i lepsze drogi
~Dzd, 14:05 18-02-2025, 64%
Tak strategiczna że nie pokazali jej nawet na mapie
~~, 16:11 18-02-2025, 67%
@~Dzd
.
Ani mapy, ani żadnych konkretnych parametrów... Dla kogo ten tekst? Dla dzieci czy debili?
~Adam, 14:42 18-02-2025, 70%
A co pociągami z Ostrołęki do Chorzel?Kiedy wreszcie doczekamy się więcej kursów pociągów z Ostrołęki do Chorzel i do Szczytna?Bo jest zapotrzebowanie młodzieży, ludzi pracujących oraz seniorów na podróż pociągami .
~tępiciel lemingów, 15:50 18-02-2025, 75%
@~Adam
Do marszałka z PSL z tym pytaniem.
~~, 16:12 18-02-2025, 27%
@~Adam
Tak! Czy oni nie widzą, że te pociągi pękają w szwach?
~tępiciel lemingów, 17:59 18-02-2025, 5%
@~~
ha ha ha, we łbie Ci pęka.
~Ok, 15:34 18-02-2025, 64%
Strategiczny odcinek🤣. Koń by się uśmiał
~Dip, 16:01 18-02-2025, 66%
A w jakim będzie standardzie 2+1, 2+2?
~~, 16:16 18-02-2025, 61%
@~Dip
2x3 +2
~~, 16:17 18-02-2025, 65%
@~Dip
...i dodatkowy pas dla traktorów i rozrzutników gnoju.
~@@@, 16:11 18-02-2025, 42%
Malkontenci w komentarzach, powiat się rozwija! Oby tak dalej!
~~, 16:20 18-02-2025, 65%
@~@@@
Powiedz szczerze, jaką korzyść dla Ostrołęki stanowi ten strategiczny odcinek?
Czy ktokolwiek z Ostrołęki pojedzie tamtędy do Warszawy?
A może do Łomży? Po co, kiedy przez Miastkowo ma bliżej.
Skorzysta jedynie Troszyn i okolica.
~tępiciel lemingów, 16:44 18-02-2025, 36%
@~~
Czy przeczytałeś malkontencie dokładnie informację? Gdzie tu ktoś mówi, że to odcinek strategiczny dla Ostrołęki?
~@@@, 17:34 18-02-2025, 75%
@~~
A to Ostrołęka ma korzystać z inwestycji powiatowych czy mieszkańcy powiatu? Mylisz pojecia i nie wiesz o czym piszesz
~trek, 16:32 18-02-2025, 63%
Strategiczny to byłby odcinek Kadzidło - Myszyniec a tu to chyba strategia dla rozwożenia gnoju
~tępiciel lemingów, 16:46 18-02-2025, 45%
@~trek
Przecież to nie droga powiatowa.
~____, 18:02 18-02-2025, 16%
@~tępiciel lemingów
Dlatego PIS 8 lat nic nie dofinansowywał? Tumanie rumiany?
~tępiciel lemingów, 18:17 18-02-2025, 67%
@~____
Partie Ci się pomyliły. PO i PSL przez 8 lat nic nie dofinansowały.
~XD, 18:44 18-02-2025, 38%
@~tępiciel lemingów
Gdyby dofinansowywał to nie trzebaby było tego robić teraz. PIS dofinansowywał tylko wille dla swoich i podróże za setki tysięcy złotych ich kandydata.
~Troszyniak, 19:21 18-02-2025, 48%
Bardzo dobra inwestycja dla wschodniej części Powiatu ostrołęckiego. Gratulacje i podziękowania dla całego samorządu powiatu. Będziemy mieli mniej samochodów przejeżdżających przez Troszyn i krócej do drogi ekspresowej - Warszawa - Łomża - Białystok.
~pytam, 22:16 18-02-2025, 75%
@~Troszyniak
jaki głupi ma jechac do drogi ekspreowej? przecież w obie strony jest zmiana kierunku o 90 stopni i nadkładanie drogi o 15-20 km . jak chce jechac do łomzy to przez miastkowo , do ostrowii przez czerwin
~Andrzej, 21:06 18-02-2025, 71%
Zamiast kończyć drogę od ronda w Łęgu do Antoń to oni zaczynają koło Troszyna. Jedna nie skończona druga zaczynana oto Polska.
~Anka, 07:57 19-02-2025, 100%
Rondo w Kadzidle na skrzyżowaniu ulic Trasy Mazurskiej i Piłsudskiego oraz droga, od tego skrzyżowania, do Myszyńca. To jest inwestycja, o której mówi się od 30 lat, a nic nie robi. Na tym skrzyżowaniu jest horror, tiry wykręcają po chodnikach a pieszy musi uciekać do rowu. Niezbędna jest sygnalizacja świetlna lub rondo, tu się żyć nie da, problem z przeprawieniem się przez to skrzyżowanie dla aut i pieszych.
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.