Około 30 mln zł przelał Zakład Ubezpieczeń Społecznych do rodziców i opiekunów w ramach programu „Dobry Start”. Równocześnie urząd organizuje pomoc dla osób, które mogą mieć problem ze złożeniem elektronicznego wniosku.
Prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS poinformowała, że ZUS przelał już 30 mln złotych w ramach programu „Dobry start”. „Środki te obejmują ok. 100 tys. dzieci” – wskazuje.
Od 1 lipca tego roku można składać wnioski o świadczenie 300 plus z programu "Dobry Start". W roku szkolnym 2021/2022 wniosek o to świadczenie można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Pieniądze z programu są wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy.
Wnioski o wsparcie można składać do 30 listopada 2021 roku. Świadczenie z programu przysługuje w wysokości 300 zł - raz w roku - na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24. w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami.
Wszystkie osoby, które mają problem z poprawnym złożeniem wniosku przez Internet mogą skorzystać z pomocy pracowników ZUS. Specjalne punkty uruchomiono m.in. w wybranych placówkach Poczty Polskiej.