W styczniu 2024 r. mogą zapaść kolejne decyzje administracyjne dotyczące planowanej budowy drogi Ostrołęka-Dzbenin, m.in. pod mostem kolejowym w Ostrołęce. To niezwykle ważna inwestycja, oczekiwana przez mieszkańców podostrołęckich miejscowości.
- Ostrołękę i Dzbenin, a co za tym idzie Kamiankę i Korczaki połączy nowa droga, która zgodnie z planem będzie przebiegać pod mostem kolejowym. To skróci mieszkańcom gminy Rzekuń dojazd do miasta o kilka kilometrów - informowaliśmy w styczniu tego roku.
W tym miejscu powstanie nowa droga łącząca Ostrołękę z Dzbeninem
Ostrołękę i Dzbenin, a co za tym idzie Kamiankę i Korczaki połączy nowa droga, która zgodnie z planem będzie przebiegać pod mostem kolejowym. To skróci mieszkańcom gminy Rzekuń dojazd do miasta o…
Droga ma przebiegać wzdłuż Narwi i pod kompleksowo przebudowanym mostem kolejowym. łączna długość projektowanego odcinka ma wynieść około 2,5 kilometra. Droga ma stanowić najkrótszy łącznik Kamianki, Korczak i Dzbenina z Ostrołęką.
W styczniu zapadną ważne decyzje?
Tymczasem, trwają już procedury dotyczące inwestycji rozbudowy drogi powiatowej Ostrołęka-Dzbenin z przejazdem pod mostem kolejowym.
Wody Polskie wszczęły postępowania administracyjne dotyczące wykonania urządzeń wodnych, czyli przebudowy rowów i przepustów - w większości na terenie Dzbenina; jak również usług wodnych obejmujących odprowadzanie wód opadowych lub roztopowych.
Równolegle wszczęto postępowanie administracyjne w sprawie udzielenia pozwolenia wodnoprawnego na lokalizowanie na obszarze szczególnego zagrożenia powodzią nowych obiektów budowlanych - również dotyczy to tej samej inwestycji.
Termin załatwienia obu spraw wyznaczono na 12 stycznia 2024 r. Po tym terminie mogą zapaść kolejne ważne decyzje, przyspieszające przeprowadzenie inwestycji.