Samorząd Województwa Mazowieckiego otrzymał wyróżnienie w konkursie „Perły Samorządu 2021”. Jury doceniło kampanię informującą mieszkańców o I edycji Budżetu Obywatelskiego Mazowsza, zachęcającą do zgłaszania projektów i głosowania na nie.
Pani Halina była najlepsza!
W ubiegłym roku władze Mazowsza promowały budżet obywatelski regionu spotami informacyjnymi, w których rapujący mieszkańcy zachęcali do udziału w głosowaniu. Swoje umiejętności pokazał także marszałek Adam Struzik, ale to energiczna pani Halina była twarzą kampanii i stała się jej niekwestionowaną gwiazdą. Bohaterka skradła serca jury, a pomysł oryginalnej, wychodzącej poza urzędnicze schematy kampanii przyniósł samorządowi województwa wyróżnienie w konkursie „Perły samorządu 2021” w kategorii samorządowy Lider Komunikacji i Promocji.
Budżet Obywatelski Mazowsza startował w ubiegłym roku po raz pierwszy, chcieliśmy się przebić z tą informacją do świadomości mieszkańców. Postanowiliśmy postawić na humor i odejść od przewidywalnych, bezpiecznych kampanii. Wymagało to odwagi i niosło ze sobą pewne ryzyko, ale udało się.
– mówi rzecznik Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie Marta Milewska.
O perłach
Wyróżnienia w konkursie „Perły Samorządu 2021” przyznane były podczas piątej edycji kongresu Perły Samorządu organizowanego przez Dziennik Gazeta Prawna. Podczas dwóch dni konferencji w formule on-line rozmawiano o sprawach najważniejszych dla wspólnot samorządowych. W tym roku głównym tematem była pandemia – to, jak sobie z nią radzić i jak wpłynie na przyszłość samorządów. Tradycyjnie już podczas finałowej gali przyznano wyróżnienia. Można je było zdobyć w trzech kategoriach:
- w rankingu Perły Samorządu – dla najlepszych gmin oraz najlepszych włodarzy,
- w rankingu Skarbnik Samorządu,
- w konkursie samorządowy Lider Komunikacji i Promocji.
Samorząd Województwa Mazowieckiego został doceniony w trzeciej z kategorii.