Kolejne spotkanie Społecznej Akademii Umiejętności poświęcone były tematowi: "Budowanie zespołu". Szkolenie poprowadziła Edyta Kozera trener, coach, szkoleniowiec, ekspert w pracy z emocjami na ścieżce zawodowej z MOWES - Mazowiecki Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej.
Każdy z nas jest inny, więc żeby zbudować dobry zespół musimy poznać swoje cechy charakteru tak aby nauczyć się współpracować. Warto jest też poznać swoje silne i słabe strony, tak aby z nich korzystać umiejętnie i zgodnie z oczekiwaniami.
- Ważną rolę w zespole pełni przede wszystkim komunikacja. Komunikacja to podstawa naszych relacji interpersonalnych, z którymi mamy styczność każdego dnia. Jest to nieodłączny element naszego życia, z którym się zmagamy. Poznanie jej tajników oraz zgłębianie wiedzy na ten temat jest kluczem do sukcesu i dobrych relacji. Za pomocą ćwiczenia z kwestionariuszem stylu interpersonalnego uczestnicy dowiedzieli się czy mają cechy: kolegi, analityka, generała, a może nawet gwiazdy - relacjonują organizatorzy, przypominając:
Lider zespołu to taka osoba, która musi wykazywać się odwagą, wzbudzać zaufanie, zarażać swoją pasją, działać z zaangażowaniem i cechować się ambicją. To jeszcze nie wszystko, co wyróżnia prawdziwego przywódcę. Powinien on także wzmacniać silne strony i pielęgnować talenty zespołu, z którym wspólnie będzie osiągał wyznaczone cele.
Społeczna Akademia Umiejętności jest edukacyjną inicjatywą Wyższej Szkoły Społeczno-Ekonomicznej w Gdańsku i wspierana jest przez stowarzyszenie Projekt Radomir. Jednym z jej głównych celów jest wsparcie liderów różnych społeczności w doskonaleniu kompetencji. Akademia powstała dla wszystkich ludzi, którzy chcą wciąż podnosić swoje kompetencje, niezależnie od tego jakie doświadczenie już posiadają.
Zajęcia Akademii odbyły się w środę 19 kwietnia o godz. 16:00 w siedzibie zespołu Szkół SIGiE im. Karola Adamieckiego w Ostrołęce, Al. Wojska Polskiego 44 (Wojciechowice)