Wójt gminy Lelis, Stefan Prusik powołał swojego zastępcę. Od 1 sierpnia funkcję tę pełni Anna Dobkowska - w poprzedniej kadencji przewodnicząca Rady Gminy. W gminnym urzędzie będzie głównie odpowiadać za sprawy kadrowe, współpracę z sołectwami i organizacjami pozarządowymi.
Anna Dobkowska obowiązki zastępcy wójta gminy Lelis zaczęła pełnić 1 sierpnia. Wójt Stefan Prusik powierzył swojej zastępczyni zadania z zakresu kadr, koordynacji współpracy z organizacjami pozarządowymi i sołectwami, a także bieżące zadania np. w przypadku absencji wójta w pracy spowodowanej chorobą czy urlopem.
Zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym, obowiązkiem wójta jest wyznaczenie swojego zastępcy. Niewypełnienie tego obowiązku jest ciężkim naruszeniem porządku prawnego, W przypadku absencji wójta w pracy trwającej dłużej niż 30 dni powoduje objęcie funkcji przez komisarza wyborczego.
- komentuje w rozmowie z naszym portalem wójt Stefan Prusik.
Zgodnie z zarządzeniem wójta, które obowiązuje od 1 sierpnia, Anna Dobkowska, której Stefan Prusik powierzył obowiązki swojego zastępcy, funkcję tę będzie pełniła do zakończenia kadencji lub wydania zarządzenia o jej odwołaniu. Co dokładnie będzie robić nowa wicewójt?
Po przeszło 37 latach pracy na emeryturę odchodzi osoba pracująca na stanowisku kadrowej. Pani Dobkowska sprawująca mandat radnej przez dwie poprzednie kadencje, w ostatniej także jako przewodnicząca Rady Gminy, doskonale poznała specyfikę pracy w Urzędzie Gminy, posiada odpowiednie wykształcenie, kwalifikacje i predyspozycje do pełnienia funkcji mojego zastępcy. Oprócz nadzoru nad polityką kadrową samorządu będzie również koordynować współpracę gminy z sołectwami, stowarzyszeniami i fundacjami a także wydawać decyzje administracyjne w przypadku mojej nagłej choroby czy urlopu wypoczynkowego.
- dodaje wójt Prusik.
Szczegółowy zakres zadań, jakie od 1 sierpnia wykonywać będzie zastępca wójta znajduje się w opublikowanym w Biuletynie Informacji Publicznej zarządzeniu określającym Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy w Lelisie.
Do zadań Zastępcy Wójta należy w szczególności:
1) wykonywanie zadań powierzonych przez Wójta;
2) wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, w zakresie upoważnień udzielonych przez Wójta,
3) składanie oświadczeń woli w imieniu Gminy, w zakresie udzielonych pełnomocnictw;
4) reprezentowanie Gminy w czasie uroczystości i spotkań oficjalnych, w zakresie ustalonym z Wójtem;
5) prowadzenie dokumentacji związanej ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników Urzędu, kierowników jednostek organizacyjnych Gminy,
6) organizowanie i przeprowadzenie naboru na wolne stanowiska urzędnicze pracowników Urzędu i kierowników gminnych jednostek administracyjnych;
7) przygotowywanie i przechowywanie dokumentów dotyczących służby przygotowawczej pracowników Urzędu;
8) prowadzenie i załatwianie spraw emerytalnych i rentowych;
9) prowadzenie spraw związanych z wstępnymi i okresowymi badaniami lekarskim;
10) prowadzenie spraw związanych z planowaniem i wykorzystaniem urlopów wypoczynkowych pracowników zgodnie z obowiązującymi przepisami
11) kontrola dyscypliny pracy i wykorzystania zwolnień lekarskich;
12) prowadzenie spraw szkoleń, kształcenia i doskonalenia pracowników,
13) prowadzenie spraw bhp, w tym organizowanie szkoleń pracowników;
14) prowadzenie spraw z zakresu gromadzenia środków w pracowniczych planach kapitałowych, zawieranie umów o zarządzanie PPK i umów o prowadzenie PPK, finansowania i dokonywania wpłat do PPK;
15) prowadzenie spraw związanych z zatrudnianiem bezrobotnych w ramach robót publicznych, interwencyjnych;
16) prowadzenie obowiązującej sprawozdawczości z zakresu zatrudnienia;
17) prowadzenie staży, praktyk zawodowych uczniów i studentów w Urzędzie,
18) przyjmowanie i dokonywanie analizy oświadczeń majątkowych pracowników Urzędy Gminy, kierowników jednostek organizacyjnych i innych osób zobowiązanych do składania oświadczeń, przekazywanie ich do właściwych organów w celu dokonania ich analizy oraz zamieszczania oświadczeń w BIP-ie,
19) udział w pracach komisji konkursowych, rozpatrujących wnioski organizacji pozarządowych i innych podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego składane w ramach otwartych konkursów ofert na realizację zadań publicznych ogłoszonych przez Wójta;
20) koordynacja działań związanych z pozyskiwaniem przez Gminę zewnętrznych, środków finansowych i ich rozliczeniem;
21) nadzór nad realizacją zadań dotyczących sołectw,
22) współdziałanie z Radą, Wójtem, Sekretarzem, Skarbnikiem, z wszystkimi komórkami organizacyjnymi oraz jednostkami organizacyjnymi Gminy;
23) wykonywanie innych zadań powierzonych przez Wójta Gminy.