Organizowany przez Samorząd Województwa Mazowieckiego konkurs „Start w przyszłość” dobiegł końca. Poznaliśmy najciekawsze dodatkowe zajęcia realizowane w mazowieckich podstawówkach i gimnazjach w ramach projektu „Moja przyszłość”. Podczas uroczystej gali najlepsi odebrali nagrody z rąk marszałka Adama Struzika.
Kreatywne pomysły
– Prawie 10 tys. dzieci w ramach PO KL poszerzało swoje kompetencje w językach obcych, naukach przyrodniczych, matematycznych czy informatycznych. Pod opieką nauczycieli realizowały interesujące projekty, z których dziś 15 najciekawszych zostało nagrodzonych i wyróżnionych – powiedział podczas spotkania marszałek Adam Struzik.
Do konkursu mogły zgłaszać się grupy ze szkół podstawowych i gimnazjów, w których realizowany jest projekt samorządu województwa „Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów poprzez dodatkowe zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe – Moja przyszłość”, który jest współfinansowany ze środków EFS. Szansę na wygraną miały najbardziej twórcze, kreatywne i nowatorskie zajęcia. Takie, które nie tylko wpływają na poprawę wyników w nauce, ale też inspirują uczniów do rozwijania swoich pasji i zainteresowań.
Do konkursu zgłoszono 76 projektów, z których następnie komisja wyłoniła 15 najciekawszych zajęć realizowanych w szkołach na Mazowszu. Było o co walczyć. Pierwszych siedmiu laureatów otrzymało dofinansowanie wycieczki edukacyjnej w wysokości 6 tys. zł. Dla pozostałych przewidziano wsparcie w wysokości 5 250 zł.
Wymierne efekty
„Moja przyszłość” to cykl zajęć dodatkowych organizowanych od września 2014 r. do czerwca 2015 r. W projekcie o wartości ponad 16,5 mln zł wzięło udział 600 grup, czyli ponad 10 tys. uczniów szkół podstawowych i gimnazjów z całego Mazowsza. Uczniowie poprzez zabawę i doświadczenia mogli poszerzać wiedzę z zakresu języków obcych, przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, a oprócz tego byli objęci doradztwem edukacyjno-zawodowym. Ogromny nacisk w projekcie położono na to, by zajęcia były prowadzone w sposób nowatorski, kreatywny i innowacyjny.
W ramach projektu szkoły doposażały swoje pracownie w sprzęt i pomoce dydaktyczne, np. tablice interaktywne. Dodatkowym urozmaiceniem nauki była organizacja wycieczek edukacyjnych oraz całodziennych warsztatów w instytucjach kultury czy nauki.
Przeprowadzone w kwietniu br. badanie ewaluacyjne potwierdziło, że uczniowie uczestniczący w zajęciach realizowanych w ramach projektu „Moja przyszłość” poprawili swoje wyniki w nauce. Chętniej też udzielają się na zajęciach szkolnych i rozwijają swoje pasje.
„Start w przyszłość” na Mazowszu
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |