Miasto rozstrzygnęło przetarg na budowę przeprawy tymczasowej. Dojazdy i przyczółki dla mostu kratownicowego zbuduje ostrołęcka firma Ostrada. Wartość zamówienia wynosi 10 577 672,32 PLN.
Po szczegółowym zapoznaniu się z ofertą Urząd Miasta wystąpił do firmy o dodatkowe wyjaśnienia dotyczące oszacowanych kosztów robót i metody mocowania pali stabilizujących konstrukcję mostu. Niezależne konsultacje przeprowadzono również z projektantem przeprawy. Po otrzymaniu niezbędnych wyjaśnień zapadła decyzja o wyborze oferty, jako spełniającej warunki przetargowe.
Inwestycja swoim zakresem obejmuje budowę drogi objazdowej o długości ok. 570m oraz budowę mostu tymczasowego na rzece Narew wraz z dojazdami na czas przebudowy i remontu mostu stałego.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dotyczących budowy tymczasowego objazdu drogowego – dojazd od strony ul. Warszawskiej (ronda Księcia Siemowita) oraz dojazd od strony ul. Szpitalnej przez ul. Spacerową – wraz z montażem fundamentów i izbic dla filarów w postaci pali z rur stalowych pod tymczasową przeprawę mostową.
Zakres robót branży drogowej:
- budowa włączenia drogi objazdowej z ul. Mostowej wraz z dowiązaniem wysokościowym nawierzchni jezdni do nawierzchni jezdni ul Mostowej – włączenie od strony ronda Księcia Siemowita,
- budowa drogi objazdowej szerokości min. 6,50 m o nawierzchni bitumicznej z obustronnymi poboczami z kruszywa o szer. 1,25 m-2,30 m o długości łącznej ok. 570 m – w rejonie mostu tymczasowego
przekrój drogi dwujezdniowy o szer. jezdni 4,20 m dostosowanej do szerokości jezdni na obiekcie mostowym,
- budowa włączenia drogi objazdowej z ul. Spacerowej wraz z dowiązaniem wysokościowym nawierzchni jezdni do nawierzchni jezdni ul. Spacerowej – włączenie od strony Starego Miasta,
- umocnienie skarp nasypów drogowych płytami żelbetowymi drogowymi o wym. 100x300x15cm,
- wykonanie fundamentów w postaci pali z rur stalowych.
Zakres robót branży mostowej:
- wykonanie fundamentów palowych wraz z głowicami pali oraz ciosami podłożyskowymi,
- wykonanie izbic,
- budowa rampy montażowej do nasuwania konstrukcji przęsłowych,
- budowa przyczółków,
- mocowanie głowic pali do oczepów,
- wykonanie nawierzchni jezdni na płytach jezdnych mostu składanego.
Montaż konstrukcji stalowej podpór oraz przęseł mostu składanego nie stanowi przedmiotu zamówienia. Roboty montażowe konstrukcji stalowej mostu składanego wykona już¿ wojskowa ekipa montażowa.
Miasto zakłada wykorzystanie materiałów z rozbiórki przeprawy tymczasowej ( w szczególności kruszywa, materiałów wzmacniających oraz destruktu asfaltowego) przy późniejszych inwestycjach drogowych w Ostrołęce, co w praktyce obniży rzeczywisty koszt realizacji inwestycji.
Ważnym argumentem przesądzającym o konieczności budowy przeprawy tymczasowej jest uchronienie miasta i okolic przed paraliżem komunikacyjnym, który nastąpiłby podczas przebudowy „starego mostu” oraz wyłączeniu mostu Madalińskiego dla pojazdów ciężarowych.
Zgodnie z przyjętym rozstrzygnięciem remont "starego mostu" rozpocznie się dopiero po uruchomieniu przejazdu zastępczego, przetarg na te prace już został ogłoszony.
„Ostrada” zbuduje przeprawę
Wasze opinie
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Zobacz również
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |