Ponad 500 tablic rejestracyjnych oraz 630 dowodów rejestracyjnych wydali w kwietniu 2021 r. w Ostrołęce pracownicy Wydziału Uprawnień Komunikacyjnych Urzędu Miasta. Podsumowanie ich pracy znalazło się w informacji prezydenta o sprawach bieżących.
W kwietniu 2021 r. dokonano 238 zmian w dowodach rejestracyjnych (dopisanie/wykreślenie adnotacji tj. hak, gaz, VAT, CIT, PIT, L, taxi, zmiana adresu właściciela, zmiana rodzaju pojazdu, danych technicznych), 27 rejestracji warunkowych.
Przyjęto 393 zawiadomienia o zbyciu/nabyciu pojazdu. Wszczęto 40 postępowań administracyjnych w sprawie naruszenia obowiązku zgłoszenia zbycia/ nabycia pojazdu w terminie 30 dni od dnia jego zakupu. Wydanych zostało 37 decyzji administracyjnych o nałożeniu kary pieniężnej w sprawie naruszenia obowiązku zgłoszenia zbycia/nabycia pojazdu w terminie 30 dni od dnia jego zakupu.
Sporządzono 40 pism (współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi w zakresie rejestracji i oznaczania pojazdów). Wysłano 242 zawiadomienia o przerejestrowaniu pojazdu. Potwierdzono 231 danych pojazdów, które zostały przerejestrowane do innych starostw.
Wydano: 606 decyzji o rejestracji czasowej pojazdów z urzędu, 579 decyzji stałych rejestracji pojazdów, 52 decyzje o wyrejestrowaniu pojazdów z urzędu oraz na wniosek, z powodu przekazania pojazdów do stacji demontażu, wywozu pojazdu z kraju, kradzieży pojazdu, 501 tablic rejestracyjnych, 630 dowodów rejestracyjnych (w wyniku rejestracji pojazdu, wymian oraz wtórniki), 131 kart pojazdu wraz z wtórnikami, 4 decyzje o cofnięciu uprawnień do kierowania pojazdami, 13 decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy, 1 decyzję o umorzeniu postępowania administracyjnego, 6 decyzji o skierowaniu na badanie lekarskie, 8 decyzji o skierowaniu na badanie psychologiczne, 5 decyzji na kurs reedukacyjny, 3 decyzje o wydaniu zezwolenia na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym lub pojazdem przewożącym wartości pieniężne, 1 decyzję o skierowaniu na kontrolne sprawdzenie kwalifikacji oraz 4 decyzje o przedłużeniu zezwolenia na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym,
Wysłano 111 wezwań w sprawie zwrotu tablic rejestracyjnych oraz pozwolenia czasowego w związku z upływem 30 dni od dokonania czasowej rejestracji pojazdu.
Otrzymano 56 zaświadczeń od przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu lub prowadzącego punkt zbierania pojazdów o przyjęciu pojazdu do demontażu w celu jego wyrejestrowania. Wszczęto też 20 postępowań w sprawie wyrejestrowania pojazdu z urzędu z uwagi na ich demontaż.
Dokonano 20 wpisów w prawach jazdy potwierdzające odbycie kwalifikacji zawodowej (dotyczy kierowców wykonujących przewozy drogowe). Wysłano 10 żądań akt kierowcy. Przekazano 11 akt kierowców do innego urzędu. Przywrócono 4 uprawnienia do kierowania pojazdami po ustaniu przyczyny cofnięcia.
Wydano 46 dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (wraz z wtórnikami). Cofnięto 6 uprawnień do kierowania pojazdami. Zatrzymano 29 praw jazdy. Dokonano 38 zawiadomień o wszczęciu postepowania administracyjnego w sprawie (cofnięcia uprawnień do kierowania pojazdami, zatrzymania prawa jazdy, skierowania na badanie lekarskie, psychologiczne, na kontrolne sprawdzenie kwalifikacji, kurs reedukacyjny).
W ubiełgłym miesiącu utworzono również 84 Profile Kandydata na kierowcę. Wprowadzono 7 zakazów kierowania pojazdem. Sporządzono 41 pism o udostępnianiu danych w zakresie uprawnień do kierowania pojazdami.