eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Znamy wykonawcę naprawy toru linii kolejowej nr 29 Tłuszcz-Ostrołęka

REKLAMA
zdjecie 8621
zdjecie 8621
REKLAMA

Spółka z Gdańska wygrała przetarg na remont toru nr 1 na linii kolejowej nr 29 łączącej Tłuszcz z Ostrołęką. Firma PPM-T złożyła najkorzystniejszą cenowo ofertę i to ona odpowiadać będzie za poprawienie jakości torowiska, w skutek czego pociągi będą mogły rozpędzić się nawet do 120 km/h.

Wyremontowany będzie tor nr 1 od 66,650 km do 75,047 km wraz z wymianą rozjazdów na stacji Ostrołęka oraz naprawą przejazdu kolejowo-drogowego. Teoretycznie na linii Tłuszcz - Ostrołęka pociągi mogłyby jechać nawet 120 km/h, ale stan torowiska jest słaby, co nie pozwala na rozwijanie takich prędkości. Trzeba to jednak zmienić, bo linia nr 29 stanowić będzie objazd dla remontowanej Rail Baltiki, co oznacza, że przez Ostrołękę i Tłuszcz jeździć będą pospieszne pociągi z Warszawy do Białegostoku i odwrotnie.

Prace na linii nr 29 wykona Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe z Gdańska, czyli spółka-córka PKP PLK. Koszt inwestycji wyniesie 8,2 mln zł brutto.

Przypomnijmy, że w ostatnim czasie ostrołęcka kolej przeżywa dobry czas: oprócz wspomnianej linii nr 29, remontowane są linie nr 36 (do Łap), a w planach jest duży remont linii nr 35 (w kierunku Szczytna), dzięki któremu możliwa będzie podróż pociągiem na Warmię i Mazury, w tym do lotniska Szczytno-Szymany. Wszystko też wskazuje na to, że przez Ostrołękę już w 2018 r. po raz pierwszy od wielu lat jechał będzie pociąg pospieszny. Oby to nie był koniec dobrych informacji o kolei - przeczytacie je w serwisie eOstrołęka.

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
maj 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
 29  30 dk1 dk2 dk3 dk4 dk5
dk6 dk7 dk8 dk9 dk10 dk11 dk12
dk13  14 dk15  16  17 dk18 dk19
dk20  21 dk22  23  24  25  26
dk27  28 dk29  30  31  1  2
×