eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Tymczasowa przeprawa przez Narew niczym warszawski Most Syreny [WIDEO, ZDJĘCIA]

REKLAMA
zdjecie 1109
zdjecie 1109
fot. www.ostroleka.plfot. www.ostroleka.pl
REKLAMA

Budowana właśnie tymczasowa przeprawa przez Narew ma swoim wyglądem przypominać warszawski Most Syreny. „Będzie to wysokowodny most kratownicowy z dwiema jezdniami” – mówi Radosław Parzych, dyrektor Wydział Inwestycji Miejskich ostrołęckiego ratusza.

Na internetowej stronie Urzędu Miasta Ostrołęki ukazał się wywiad z Radosławem Parzychem, dyrektorem Wydziału Inwestycji Miejskich, nadzorującego prace związane z budową tymczasowej przeprawy mostowej na rzece Narew. Ma ona zapewnić przeprawę przez rzekę na czas remontu tzw „starego mostu”.

Z rozmowy z dyrektorem Parzychem dowiadujemy się, że tymczasowy most, który już za parę tygodni ma zbudować Wojsko Polskie, będzie swoim wyglądem przypominał znany z Warszawy Most Syreny. „Na pewno starsi ostrołęczanie pamiętają warszawski Most Syreny – będzie to dokładnie taka sama konstrukcja. Będzie on posadowiony na przyczółkach i przęśle centralnym w nurcie rzeki, na takiej wysokości, by nie zagroziła mu nawet powódź stulecia. Na stalowej konstrukcji zostanie wylana asfaltowa nawierzchnia umożliwiająca normalną komunikację – w przypadku mostu pontonowego byłoby to niemożliwe.” - mówi dyrektor Parzych.

W artykule opublikowanym na łamach samorządowego portalu dowiadujemy się, że prace przy budowie dróg dojazdowych do tymczasowego mostu przebiegają zgodnie z harmonogramem. Jak zapewnia dyrektor wydziału inwestycji miejskich, prowadzone prace – a w szczególności instalacja pali stanowiących podstawę mostu – nie zagrażają budynkom znajdującym się na Starym Mieście.

- Zastosowano technologię zmniejszania oporu przy wciskaniu pali, zainstalowano czujniki drgań, które na bieżąco przekazują informacje o wszelkich przekroczeniach drgań. Są one między innymi przymocowane do kościoła farnego. Pale są potężnymi stalowymi rurami, pustymi w środku. Podczas ich mocowania wewnątrz zbiera się piasek, który w przypadku stawiania większego oporu jest usuwany specjalnym wiertłem, co pozwala na dalsze wciśnięcie pala bez dodatkowego oporu gruntu. Technologia ta została uzgodniona z projektantem przeprawy jako niezagrażająca okolicznym budynkom – mówi dyrektor Parzych.


Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
kwiecień 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
dk1 dk2 dk3 dk4 dk5 dk6 dk7
dk8 dk9 dk10 dk11 dk12 dk13 dk14
dk15 dk16 dk17 dk18 dk19 dk20 dk21
dk22 dk23 dk24 dk25 dk26 dk27 dk28
dk29 dk30  1  2  3  4  5
×