eOstroleka.pl
Region,

Szumne zapowiedzi, a teraz... impas. Kolej nie na Podlasie

REKLAMA
zdjecie 2400
zdjecie 2400
REKLAMA

Wiele wskazuje na to, że rewitalizacja linii kolejowej nr 36 Łapy-Śniadowo-Ostrołęka może mocno przeciągnąć się w czasie. Pieniądze przesuwane są na sfinansowanie linii prowadzących do polsko-białoruskiej granicy, o czym informuje TVP 3 Białystok.

- Łomża na mapie kolejowej miała stać się wyraźnym punktem, a decyzja PKP PLK o rezygnacji z rewitalizacji linii kolejowej na trasie Łomża-Śniadowo jest dla mnie i mieszkańców Łomży bardzo złą informacją - mówi Marusz Chrzanowski, prezydent Łomży. Jest on wyraźnie zmartwiony decyzją władz wojewódzkich.

PKP PLK przyznaje, że nie odstępuje od realizacji inwestycji, ale w rozmowach z marszałkiem województwa podlaskiego dało się słyszeć, że priorytety dla władz województwa są inne. Stąd przesunięcie środków w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.

Przypomnijmy, że jeszcze w 2016 roku zapowiadano, że linią kolejową nr 36 będzie możliwy ruch towarowy i pasażerski z prędkością 120 km/h.

- Linia nr 36 Ostrołęka - Łapy to niezelektryfikowany jednotorowy szlak o całkowitej długości blisko 88 km. Ruch pasażerski na tej linii zawieszono w 2000 roku. Obecnie ruch kolejowy prowadzony jest sezonowo, dotyczy to głównie przewozów towarowych oraz przejazdów okolicznościowych. Co ciekawe, w Łapach linia ta łączy się z linią E75 Warszawa-Białystok. Jej remont może więc otworzyć szansę na kolejowe połączenie Ostrołęki z Białymstokiem - pisaliśmy wówczas w naszym serwisie.

Jak widać, na razie jazda z taką prędkością pozostanie jedynie w sferze marzeń.

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
maj 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
 29  30 dk1 dk2 dk3 dk4 dk5
dk6 dk7 dk8 dk9 dk10 dk11 dk12
dk13 dk14 dk15 dk16 dk17 dk18 dk19
dk20 dk21 dk22 dk23 dk24 dk25 dk26
dk27  28 dk29 dk30  31  1  2
×