eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Pierwszy krok do remontu linii kolejowej Ostrołęka - Tłuszcz

REKLAMA
zdjecie 6076
zdjecie 6076
REKLAMA

Siedem podmiotów znalazło się na liście chętnych do przygotowania dokumentacji prac na linii kolejowej nr 29 Ostrołęka - Tłuszcz. Rozstrzał cenowy jest dość spory, lecz zadecyduje wartość techniczna oferty. W planach jest przywrócenie Ostrołęce prestiżu na liście mazowieckich węzłów kolejowych.

Linia z Ostrołęki do Tłuszcza jest przystosowana do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i towarowych, lecz obecny stan torowiska powoduje, że pociągi jeżdżą na tej trasie dużo wolniej. Spółka PKP PLK chce poprawić stan linii, która będzie stanowiła objazd dla modernizowanej Rail Baltiki. Remont może kosztować nawet 148 mln zł, a z poprawy jakości torów skorzystają również podróżujący między Ostrołęką a Warszawą. Do stolicy pojedziemy dużo szybciej.

- PKP PLK otworzyły koperty w przetargu na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla rewitalizacji linii. Zgłosiło się siedem podmiotów: Multiconsult (cena 1,6 mln zł brutto), Trans–Bud–Projekt, Instytut Kolejnictwa i ZDG TOR (2,1 mln), Safege i Koltach (1,65 mln), IDOM (1,7 mln), WYG (2,46 mln), Schuessler–Plan (1,7 mln) oraz BBF (1,8 mln). Kwota przeznaczona przez PKP PLK na zadanie wynosi 1,97 mln złotych brutto - informuje serwis rynek-kolejowy.pl. Cena nie jest jednak najwyżej punktowanym elementem oferty, o wyborze wykonawcy zadecyduje głównie wartość techniczna oferty.

W kontekście całego remontu przygotowano się na dwa warianty. Pierwszy z nich to wariant ograniczonego zakresu. Wynika z niego, że dla pociągów pasażerskich możliwe byłoby uzyskanie prędkości wynikającej z istniejącej geometrii linii kolejowej, bez wykraczania poza istniejące budowle ziemne, jednak nie mniej niż 100 km/h i nie więcej niż 120 km/h; ruch pociągów towarowych należy założyć z prędkościami rzędu 70-80 km/h. Zakłada się też wymianę nawierzchni na całym odcinku objętym projektem od stacji Mostówka – do stacji Wyszków oraz od stacji Ostrołęka, przy czym wykonawca w ramach dokładnej inwentaryzacji stanu istniejącego, wytypuje elementy nawierzchni (podkłady, szyny), które nadają się do ewentualnego pozostawienia lub wbudowania w tory gł. dodatkowe czy boczne. Wariant drugi zakłada przeprowadzenie inwestycji polegającej na kompleksowej przebudowie linii kolejowej lub na budowie nowej infrastruktury kolejowej, co będzie prowadziło do istotnego podwyższenia parametrów techniczno-eksploatacyjnych.

Prace mają być przeprowadzone w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020.

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
maj 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
 29  30 dk1 dk2 dk3 dk4 dk5
dk6 dk7 dk8 dk9 dk10 dk11 dk12
dk13  14 dk15  16  17 dk18 dk19
dk20  21 dk22  23  24  25  26
dk27  28 dk29  30  31  1  2
×