eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Ostrołęka: Akcja edukacyjna „Czytaj etykiety” i porady dietetyków w marketach Biedronka

REKLAMA
zdjecie 1171
zdjecie 1171
REKLAMA

14 stycznia, po raz kolejny, w sklepach sieci Biedronka ruszyła akcja edukacyjna „Czytaj etykiety”, podczas której klientom udzielane są porady dietetyczne. W Ostrołęce z porad dietetyków skorzystać będzie można w markecie przy Bohaterów Warszawy.

W obliczu danych Światowej Organizacji Zdrowia, według których wskaźnik otyłości w Polsce wynosi 16%, istotna jest popularyzacja wiedzy na temat profilaktyki. Zwiększenie aktywności fizycznej oraz zdrowe żywienie polegające m.in. na zmniejszeniu spożycia tłuszczów i cukru to sposoby na ograniczenie otyłości.

Aby odpowiednio się odżywiać, potrzebna jest wiedza na temat składników produktów spożywczych i umiejętność analizy składu podanego na etykietach. Akcja edukacyjna „Czytaj etykiety” ma na celu nauczenie klientów sieci Biedronka poprawnego interpretowania informacji podanych na etykietach produktów spożywczych, a tym samym podejmowania racjonalnych decyzji, które wpływają na stan zdrowia.

Od 14 stycznia do 18 marca br. w każdą środę, w wybranych sklepach  Biedronka na terenie województwa mazowieckiego, klienci sieci mogą skorzystać z bezpłatnych porad dietetyków i otrzymać materiały edukacyjne na temat właściwej interpretacji etykiet produktów spożywczych. Poradom towarzyszy akcja informacyjna przeprowadzona w sklepach na terenie całego kraju.

– Dbałość o wysoką jakość i bezpieczeństwo oferowanych produktów jest jednym z kluczowych elementów strategii sieci Biedronka. Firma stawia sobie także za zadanie edukację klientów i podnoszenie świadomości w zakresie zdrowego stylu życia. Dlatego właśnie zdecydowaliśmy się po raz kolejny na współpracę z IŻŻ przy akcji „Czytaj Etykiety” – mówi Justyna Szymani, dyrektor działu rozwoju jakości produktu Jeronimo Martins Polska.

– Cieszymy się, że nasza akcja edukacyjna po raz drugi trafi do klientów sieci Biedronka. Podczas pierwszej edycji w 100 sklepach udzielono ponad 8088 porad i konsultacji oraz rozdano ponad 13 400 ulotek  – mówi dr n. med. Agnieszka Jarosz, kierownik Centrum Promocji Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej IŻŻ.

Podczas pierwszej edycji akcji w 2013 roku, dzięki publikacjom w folderach, magazynie Kropka TV czy na stronie www.biedronka.pl, z poradami mogło się zapoznać około 10 mln klientów. Dzięki plakatom informacyjnym, o akcji mogli się także dowiedzieć bezpośrednio podczas zakupów klienci sieci, którzy każdego dnia, w liczbie ponad 3,5 mln, odwiedzali sklepy Biedronka.

28 stycznia z porad dietetyków realizowanych w ramach akcji „Czytaj Etykiety” skorzystać będzie można m.in. w markecie Biedronka przy ulicy Bohaterów Warszawy w Ostrołęce.

Akcja prowadzona jest przez Instytut Żywności i Żywienia w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy.

Kalendarz imprez
kwiecień 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
dk1 dk2 dk3 dk4 dk5 dk6 dk7
dk8 dk9 dk10 dk11 dk12 dk13 dk14
dk15 dk16 dk17 dk18 dk19 dk20 dk21
dk22 dk23 dk24 dk25 dk26 dk27 dk28
dk29 dk30  1  2  3  4  5
×