2018-05-04T14:59:00+02:00 eOstroleka.pl 2 1 23 73.9%
Ostrołęka,

Ostrołęczanie chcą odpartyjnienia samorządu. Frydryk: "To dobry kierunek"

17
6
43
Ostrołęczanie chcą odpartyjnienia samorządu - tak wynika z ankiety przeprowadzonej przez Jakuba Frydryka z ruchu "Bezpartyjne Miasto". Ponad 90% głosujących opowiedziało się za powstaniem bezpartyjnego komitetu wyborczego. Czy tak się stanie? Zapytaliśmy samego Frydryka.

Na Facebookowym profilu ruchu "Bezpartyjne Miasto" przeprowadzono ankietę, w której zapytano mieszkańców: Czy widzicie potrzebę stworzenia i zarejestrowania bezpartyjnego i niezależnego komitetu w Ostrołęce, który wystartowałby w wyborach samorządowych? Czy według Was taka idea ma sens?



Wyniki są zaskakujące. Aż 91% z ponad 100 głosujących osób opowiedziało się za powstaniem niezależnego komitetu wyborczego, który miałby powalczyć w nadchodzących wyborach samorządowych. Jedynie 9% ankietowanych nie widzi takiej potrzeby. Czy oznacza to, że "Bezpartyjne Miasto" z ruchu obywatelskiego zmieni się w komitet wyborczy?

- Na razie nie chcę wybiegać tak daleko w przyszłość - mówi Jakub Frydryk, który zainicjował wspomnianą organizację. - Jest to jednak wskazówka, w którym kierunku chcą podążać mieszkańcy Ostrołęki. To dobry kierunek. Widzę to już od kilku miesięcy, od kiedy ogłosiliśmy powstanie ruchu. Cały czas zgłaszają się do nas osoby, mające dość upartyjniania samorządu. Mamy nadzieję, że razem uda nam się zmobilizować mieszkańców Ostrołęki do podstawowej aktywności obywatelskiej, jaką jest udział w wyborach.

Pod tym ostatnim względem edukacja ostrołęczan jest niezbędna, co pokazały wybory samorządowe w 2014 roku. Uprawnionych do głosowania w drugiej turze wyborów prezydenckich, w której zmierzyli się Janusz Kotowski i Łukasz Kulik, było 42 531 mieszkańców. Do urn poszło tylko 16 152 - frekwencja wyborcza wyniosła 37.98%, co jest bardzo słabym wynikiem (w pierwszej turze było to 45.75%, a więc również gorzej niż średnia krajowa, wynosząca ponad 47%). Janusz Kotowski został prezydentem Ostrołęki, zdobywając 8 562 głosów, a więc wybrany został przez tylko 20% uprawnionych do głosowania!

Wybory samorządowe odbędą się jesienią 2018 roku. Zauważyć można już wzmożoną aktywność polityków - obecnie rządzący miastem zapraszają do Ostrołęki polityków PiS ze szczebla krajowego i ogłaszają inwestycje, jeden z radnych - potencjalny kandydat na prezydenta - wciąż transmituje spacery na Facebooku i udostępnia stare zdjęcia oraz pocztówki, a Platforma Obywatelska jako pierwsza odkryła już karty i wystawiła na prezydenta Ostrołęki kandydata Mariusza Popielarza, który cztery lata temu nie wszedł do drugiej tury, przegrywając z Łukaszem Kulikiem o niewiele ponad 100 głosów.

Wasze opinie

Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~Gość, 15:04 04-05-2018,   55%
Jak najbardziej popieram w 100%%%%%!!!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:41 04-05-2018,   56%
Panie Jakubie, popieram i życzę powodzenia.  
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:44 04-05-2018,   55%
Pogonić PiS.  Może być i BM oby tylko nie Kotowski.  
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:47 04-05-2018,   70%
Skowroński,  my wszystko widzimy.  Będzie bolało.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:59 04-05-2018,   100%
dołączył do grona synekurzystów [*]
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:52 04-05-2018,   50%
bezpartyjni albo Kulik
Reszta to totalna porażka, klerykał celebryta i .. sami wiecie kto :))))))))))
odpowiedz   •   oceń :  
~lol, 17:38 04-05-2018,   67%
Kulik bezpartyjny do się wypisał ze zdechłego SLD :D
odpowiedz   •   oceń :  
~okok, 17:51 04-05-2018,   54%
@~lol widzisz trzeba mieć odwagę wypisać się z chorego środowiska i oby z ostrołęckiego pisu również zaczęli się wypisywać bo jest to równie porąbane dziadostwo
odpowiedz   •   oceń :  
~lol, 18:20 04-05-2018,   70%
@~okok odwagę? szczury zawsze uciekają z tonącego okrętu.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gv, 18:35 04-05-2018,   46%
@~lol To miał utonac wraz z okrętem? Wy partyjniacy macie dziwne myślenie, jak ktoś nie jest z nami to wróg. A jak się komuś nie podoba co się dzieje w środku i odchodzi to wróg nr 1. Zapewniam cie że z pisu też będą ludzie odchodzić bo jest parę madrych osób które mają dość tego co wyczyniaja.
odpowiedz   •   oceń :  
~ARTUR & MONIKA Z Gdaniska, 16:08 04-05-2018,   43%
Tylko Janusz
odpowiedz   •   oceń :  
~RYCERZE KOLUMBA, 16:11 04-05-2018,   28%
Panie Jakubie trzymamy kciuki za Pana
odpowiedz   •   oceń :  
~carlo, 16:14 04-05-2018,   44%
Jak najbardziej popieram aby pogonic ta stara władzę i wybrać młodego Prezydenta popieram Pana Kulika oraz nowych samorządowców nie pod szyldem Ostrołęki a to są Ci sami panowie którzy zasiadają od lat
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:37 04-05-2018,   65%
żółtodziób niech zdobędzie doświadczenie w sektorze prywatnym a przy następnych wyborach pomyślimy. A nie całe miasto będzie zakładnikiem jego nauki zarządzania.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:54 04-05-2018,   42%
ten żółtodziób od lat zarządza agencjami bankowymi z tego co wiem :) coś jeszcze?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 07:42 05-05-2018,   67%
Zarządza? Haha
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:29 05-05-2018,   50%
Wlascociel fermu kurzej tez jest zarzadzajacym
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:49 05-05-2018,   60%
wygląda na rolnika
odpowiedz   •   oceń :  
~jon, 17:41 04-05-2018,   56%
A co to ma do rzeczy, partyjny czy niepartyjny? Żadnej różnicy to nie robi. Może nawet lepiej jak partyjny, jeśli z partii rządzącej.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:53 04-05-2018,   54%
@~jon To że w Ostrołęce ma miejsce kolesiostwo, podobno pan radny biegacz obsadzony w krusie, w oświacie wszyscy wiemy co się dzieje. Długoletnie rządy szkodzą i ostrołęcki pis jest tego najlepszym przykłądem.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:00 04-05-2018,   75%
chce odpartyjniać "swoją partią". Spółdzielnia Centrum to za mało
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:32 04-05-2018,   38%
plus za to że chcą odsunąć PiS od władzy. To trzeba zrobić koniecznie
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 07:45 05-05-2018,   60%
Korwinowiec udaje bezpartyjne, tak samo jego kolesie PiSowsko, korwinowsko Kukiz owi z robotą i dofinansowania i z pisowskiego ratusza
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 08:51 05-05-2018,   50%
Kiedy był członkiem partii Korwina? Podaj konkretne daty. Dla mbie to i tak 100 razy lepsza opcja jak obecna żenująca władza
odpowiedz   •   oceń :  
~Romek, 20:37 04-05-2018,   67%
Bezpartyjny, zbuntowany anioł... Tylko naiwniaki uwierzą w taką bajkę. 91 osób głosujących ze stu - śmiech na sali. Zróbcie ankietę na 10000 osób to może będzie reprezentatywnie dla miasta a ta setka... - to pewnie wasz komitet z rodzinami (swoją drogą 9 osób już wam się wyłamało). Dodatkowy dziwny zbieg okoliczności że ten portal promuje jednego kandydata a pozostałych traktuje z przymrużeniem oka...
odpowiedz   •   oceń :  
~Czytelnik, 20:49 04-05-2018,   57%
@~Romek Po 1, to JF nie jest żadnym kandydatem z tego co wiem, kandydatem jest jedynie Popielarz na razie. Po 2, obecnego prezydenta jest po prostu wstyd promować więc nie dziwię się że żadne media nie chcą tego robić. Po 3, po takich komentarzach widać jak pisiory walą w pory, bo takie małe komitety (jeżeli powstaną) zabiorą głosy właśnie panu Kotowskiemu i jego katechetycznej świcie. Po 4, czytam wszystkie media i jak na razie to obecnego prezydenta promują tylko Rozmaitości ale ja bym tu zerknął na zatrudnienie w wydziale promocji UM i się wyjaśni dlaczego tak jest. Po 5, eOstrołęka jest najbardziej obiektywna ze wszystkich ostrołęckich mediów i stwierdzam to z radością, bo kiedyś była tu tylko pisowska propaganda i wręcz obrzydliwe pomijanie wielu spraw tj gruzińskiej reklamówki. Teraz portal pisze o wszystkich. A że ostrołęczanie mają dość to macie swoje komentarze na jakie zapracowaliście.
odpowiedz   •   oceń :  
~Romek, 22:47 04-05-2018,   29%
@~Czytelnik Nie wiem dla kogo te bajki wymyślasz ale wystarczy sporadycznie śledzić ten portal żeby wysnuć proste wnioski.
ad1 Zrobimy zakład?
ad2 Dość subiektywna opinia.
ad3 Kłamiesz. Pisiory mi powiewają więc nie wiem skąd wyimaginowane domysły. Czy zabiorą to się okaże.
ad4 Podaj konkrety.
ad5 Taki to obiektywizm - promowanie sensacyjnych doniesień z wyłączeniem "komitetu" i ludzi z wami powiązanych. Na dłuższą metę czytelnicy w to nie uwierzą. Każdy lokalny portal jest upolityczniony. To, że zaczęliście walczyć z tymi których wcześniej bezkrytycznie promowaliście niczego do obiektywizmu nie wnosi. Zmiana szaty graficznej miała dać złudzenie nowej jakości i wkroczenia w wymiar w rzetelności dziennikarskiej. Jak dla mnie tani chwyt marketingowy nawet jak na ostrołęcki zaścianek...

Reasumując: Zmieniła się konfiguracja układu - reszta została po staremu.
odpowiedz   •   oceń :  
~Czytelnik, 23:22 04-05-2018,   80%
@~Romek ad 1. Nie wiem o co chcesz się zakładać. To jest fakt, że JF nie jest żadnym kandydatem. Ale jak chcesz to proszę bardzo. mail prigraszajew@wp.pl i czekam na konkrety, tylko nie o pączka :)
ad 2. Wcale nie subiektywna, mieszkańcy wstydzą się prezydenta, poczytaj sobie opinie na różnych stronach.
ad 3. Zabiorą zabiorą, chyba nie sądzisz że po takiej żenującej kadencji obecny prezydent i jego komitet będzie miał więcej głosów. Wręcz przeciwnie, tendencja moooocno spadkowa. Możemy zrobić drugi zakład.
ad 4. http://bip.um.ostroleka.pl/oferta-pracy/4442/stanowisko-ds-promocji-i-wspolpracy-z-organizacjami-pozarzadowymi
ad 5. Nie wiem czemu piszesz "wami" "zaczęliście". Tak jak i ty czytam wszystkie ostrołęckie media i jestem w 100% przekonany, że eOstrołęka robi to najlepiej ze wszystkich. Najrzetelniejszy portal i udowodnij, że tak nie jest. Akurat eo nie można zarzucić braku obiektywizmu w żadnym dziale.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 08:58 05-05-2018,   50%
@~Czytelnik Widzę, że redaktorzy eO sami zaczynają bawić się w politykę. Uznali, że mają medium i tak zyskają przewagę, naywając ją „bezpartyjną”. Zabawne jest to jak próbują to ukryć. Ale wszystko stanie się jasne już niedługo.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:28 05-05-2018,   0%
jacy konkretnie redaktorzy?
odpowiedz   •   oceń :  
~:/, 22:00 04-05-2018,   34%
JEstem za szkoda , że Pan Jakub robi to odwrotnie...
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 07:40 05-05-2018,   67%
Taki on bezpartyjny jak prokurator PRL z PiSu.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 08:49 05-05-2018,   25%
A obecnie członkiem jakiej partii jest? Dawaj konkret
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 10:55 05-05-2018,   75%
wczoraj był jakiejś, dziś nie jest żadnej, jurto znów będzie jakiejś, pojutrze jeszcze innej...
odpowiedz   •   oceń :  
~Mieszkanka SM centrum, 11:14 05-05-2018,   50%
Pan Jakub to miły i kompetentny człowiek.  Jak się Pan zdecyduje to na pewno na Pana zagłosuje.  Życzę powodzenia.
odpowiedz   •   oceń :  
~CELINA, 11:22 05-05-2018,   40%
PAN Kuba to niezłe ciacho
odpowiedz   •   oceń :  
~EPISKOPAD, 11:26 05-05-2018,   40%
KATECHECI DO KATECHEZY
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:26 05-05-2018,   40%
Ale z was głupki,  dajecie tylko frydrkowi wiatr w żagle tymi konrntarzmi.  Jak byście nie pisali to by nie było tematu.  Umarło by to śmiercią naturalną. A tak,  sami go promujecie
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:20 05-05-2018,   50%
boisz się widzę, dobrze dobrze. Kuba, do boju, zrób porządek z dziadami
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:55 05-05-2018,   34%
Kuba na prezydenta.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:46 05-05-2018,   50%
Kuba na prezydenta może od razu USA, a co:)) Fajne jesteśta chłopaki z zielonej doliny
odpowiedz   •   oceń :  
~Paweł, 21:28 05-05-2018,   100%
my, jak pochodnie
jedna od drugiej ogień niosą
w stos
wiary niezłomnej
że wszystko minie
przejdzie jak zła noc
jak pochodnie
ogień rozpali światło
wstanie świt
wiary nie zabije nikt...
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:06 05-05-2018,   100%
AMEN
odpowiedz   •   oceń :  
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Najlepszy komentarz
~lol, 18:20 04-05-2018,   70%
odwagę? szczury zawsze uciekają z tonącego okrętu.
odpowiedz   •   oceń :  
Zobacz również